In de training begeleiden en coachen we je in het naar voren halen van jouw unieke kwaliteiten. We laten je ervaren en voelen hoe je deze kwaliteiten in je dagelijkse leven kunt inzetten en onderhouden.

We bieden in totaal twee, elkaar opvolgende, trainingen aan:

  • de Basistraining Zelfrealisatie en
  • de Advancedtraining Zelfrealisatie

1. Basistraining Zelfrealisatie

De basistraining bestaat uit een aantal stappen (verdeeld over 6 dagen, 14 dagdelen).

De eerste stap richt zich op de Zelfanalyse
In de zelfanalyse wordt tijd genomen om te zien hoe je zelf in het leven staat.Vragen die hierbij aan de orde komen zijn:Welke stappen heb je gemaakt? Waar ben je tevreden mee en wat zou je anders willen? Voel je dat je kunt zijn wie je zou willen zijn? Zijn er belemmerende overtuigingen? Hoe functioneer je in een groep? Zijn er nog oude, onverwerkte pijnen?
Voorafgaand aan de training wordt gevraagd deze analyse voor te bereiden om een optimale focus te hebben.
Waar de eerste stap je inzicht gaf in het wat en hoe gaan we nu verder in de tweede stap om te achterhalen waarom je zo reageert.

In stap 2 richten we ons op het verkrijgen van Zelf inzicht/-kennis.
Waarom ben je gaan doen wat je doet? Wat is daarin belangrijk en waarom? Ben je dingen in je leven niet gaan doen die je graag gewild had? En waarom niet? Vanuit welk waarden en normen ben je gestimuleerd of juist geblokkeerd? Welke levensdoelen heb je voor jezelf?
Waar liggen je talenten en komen die tot zijn recht?

De derde stap richt zich op Zelf(her)waardering/zelfrespect –> Passie/gedrevenheid.
De deelnemers gaan zich oriƫnteren op en ervaren het antwoord op de vraag in welke mate men waardering heeft voor zijn/haar kwaliteiten, talenten en vaardigheden. Welke rol spelen deze in het persoonlijk leven en in het arbeidsleven.De ervaring is, dat mensen het vaak moeilijk vinden om hun kwaliteiten ook daadwerkelijk te waarderen. Opvoeding, cultuur en persoonlijke aanleg spelen daar een rol in.
Het hebben van zelfwaardering is de basis om te gaan naar de laatste stap: (hernieuwd) met passie en bevlogenheid in je leven en je werk staan.
De totale basistraining bedraagt twee maal drie dagen (met 7 dagdelen) inclusief 4 overnachtingen. Elke training start in principe op een zondagmiddag en eindigt op dinsdagmiddag. Tussen de twee blokken zit doorgaans 2 tot 4 weken.